همزمان با عاشورای حسینی،  نماز جمعه این هفته ملایر باحضور هیئات عزاداری شهر ملایر به امامت حجت الاسلام ارزنده  در خیابان خیام برگزارشد. 
کد خبر: ۱۱۱۷۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲ 28 July 2023

همزمان با عاشورای حسینی،  نماز جمعه این هفته ملایر باحضور هیئات عزاداری شهر ملایر به امامت حجت الاسلام ارزنده  در خیابان خیام برگزارشد. 

به گزارش تابناک همدان از ملایر : "حجت الاسلام محمد علی ارزنده " امام جمعه ملایر ۶ مرداد ماه ۱۴۰۲ همزمان با دهم محرم ۱۴۴۵ در برگزاری اقامه نماز جماعت ظهر عاشورای ملایر در خطبه اول با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی از حضور ارزشمند مردم ولایتمدار شهرستان در مراسم عزاداری اباعبدالله (ع) و گرامیداشت یاد امام حسین (ع)  و یاران باوفایش اظهار کرد : عاشورا را یک روزمعمولی تصورنکنیم چرا که عاشورا تاریخ ماندگار است.

وی با محکوم کردن اهانت به قرآن کریم تصریح کرد : مسلمانان درمقابل این توهین کوتاه نخواهند آمد و با اتحادی ناگستنی مشعل قرآن را روشن نگاه خواهند داشت. 

حجت الاسلام ارزنده در خطبه دوم با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور به امامت آیت الله طالقانی افزود : نماز جمعه محلی برای همدلی مسلمانان و تلاش برای رفع مشکلات جامعه است.

وی با تقدیر از ستاد بازسازی عتبات عالیات خواستار کمک مردم به بازسازی حرمین شریف ائمه مدفون در کربلا، نجف، سامرا و کاظمین شد. 

امام جمعه ملایر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع امنیت،  سرهنگ علی میرزایی عنوان کرد : راه این شهید ادامه دارد و مردم باحضور گسترده در مراسم تشییع این شهید والامقام ، ثابت کردند قدردان این خونهای پاک هستند.

گفتنی است امروز ۴۱ سال است که مردم ملایر با پیشنهاد مرحوم آیت الله سید رضا فاضلیان و با همت هیئت جوانان حزب الله ملایر و حضور هیئات عزاداری، همزمان با عاشورای حسینی نماز جماعت ظهر عاشورا، این سنت حسنه و سفارش اباعبدالله الحسین(ع)  را برگزار می کنند. 

از عاشورای سال ۱۳۶۲ تا امروز هرساله در ظهر عاشورا و پس از اتمام آئین عزاداری ، این فریضه الهی به امامت مرحوم آیت الله سیدرضا فاضلیان ،  حجت الاسلام سیدحسن فاضلیان ، حجت الاسلام محمد باقر برقراری و حجت الاسلام محمد علی ارزنده برگزارشده که در کشور بی سابقه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار